Communicatie in tijden van Corona

Communicatie is een prachtig vak. Woorden hebben kracht. Je kunt met (merk) communicatie harten stelen. En met één woord kun je een merk breken. Schat een situatie verkeerd in, en voor je er erg in hebt, ligt je zorgvuldig opgebouwde imago aan diggelen. En ben je opeens een #coronahufter bijvoorbeeld. Hoe zet je communicatie in, in deze tijden? Wat doe je wel en wat juist niet, zonder in een kramp te schieten. Wat past bij jou en wat niet? Lees verder

Merkessentie

Je merkessentie is een korte beschrijving waarin duidelijk wordt hoe je merk voelt. Het beschrijft het DNA van jouw organisatie en neemt zaken als missie, klantbelofte en kernwaarden mee. Waarom een merkverhaal belangrijk is? Omdat het houvast en richting geeft. Omdat het je helpt consequent vanuit je kern te communiceren met je doelgroep. Dat waardeert je doelgroep en dat krijg je terug. Lees verder

Employer branding: laden van je werkgeversmerk

Eerder kon je op de website van WerkWaarde al een blog van Lieneke lezen over het bouwen van je Employer Brand. In deze blog een vervolg. Lees verder

#neverblendin

Hoe zorg je ervoor dat je opvalt? Dat je erboven uitsteekt? Dat je het onderscheidend of spraakmakend doet? Door juist niet te doen wat al zoveel andere mensen doen. Zorgen dat jij opvalt en juist niet in blend. Door met de menigte mee te gaan verras je niet meer. Lees verder