Communicatie in tijden van Corona

Communicatie is een prachtig vak. Woorden hebben kracht. Je kunt met (merk) communicatie harten stelen. En met één woord kun je een merk breken. Schat een situatie verkeerd in, en voor je er erg in hebt, ligt je zorgvuldig opgebouwde imago aan diggelen. En ben je opeens een #coronahufter bijvoorbeeld. Hoe zet je communicatie in, in deze tijden? Wat doe je wel en wat juist niet, zonder in een kramp te schieten. Wat past bij jou en wat niet?

Allereerst social media, wat doe je? Laat je je campagnes gewoon doorlopen of pas je ze aan naar Corona gerelateerde content? 1 tip die ik wil meegeven, vraag het aan je doelgroep! Uit verschillende vragen online blijkt dat consumenten er geen moeite mee hebben om de normale campagnes door te laten lopen. Veel mensen zijn ondertussen ook een beetje #coronamoe en dat is niet gek ook, want kijk zelf maar op je socials, het gaat bijna alleen maar over corona. Een beetje afwisseling is dan juist fijn. Door zelf de vraag bij je doelgroep neer te leggen weet je aan welke verwachtingen je kunt voldoen.

 

Als je steun wilt betuigen aan de maatschappij, houd het dan bescheiden en maak er geen commercieel ding van. Denk aan Rumag met de mondkapjes en de donaties aan het Rode Kruis, 1 aflevering van Arjen Lubach verder en ze zijn van #coronaheld naar #coronahufter gegaan. De lijn is dun, dus pas er mee op.

 

Wil je meer do’s en don’ts over communiceren in tijden van Corona? Kijk dan naar de gratis webinar ‘De do’s en don’ts in crisistijden’ op vrijdag 8 mei om 13.00 uur! Kijk voor meer informatie op www.business-bootcamps.nl