Employer branding: we wensen je veel personeel.

Op zoek naar nieuw talent? Wie niet. Een advertentie plaatsen? Tuurlijk. Een vacature op Facebook posten? Best leuk. Maar niet genoeg. 
Om nieuw personeel aan te trekken (en te houden!) moet je wel meer uit de kast halen en laten zien wie je bent... uitdragen wie je bent als werkgever en wat jij medewerkers te bieden hebt. En dan hebben we het niet alleen over het salarisstrookje. 

Employer branding: de term vliegt je om de oren, maar wat betekent het nou eigenlijk? Met employer branding zorg je ervoor dat je je als werkgever een authentieke en onderscheidende voorkeurspositie krijgt in de mindset van (potentiele) medewerkers (sorry voor het jargon, maar we blijven gewoon marketeers).

Het gaat hierbij over het imago, de reputatie als werkgever, kortom het werkgeversmerk! Want dat is wat het verschil nu maakt. Ervoor zorgen dat ze juist bij jou willen komen én blijven.

 

 

 

Waar het allemaal begint.

Een goed begin is het halve werk…  Gaan we voor je aan de slag, dan starten we natuurlijk bij de basis. We zijn benieuwd naar je dromen en ambities, hoe je organisatie zich onderscheidt van je concurrenten, welke kansen er zijn en welke bedreigingen op de loer liggen. Het is ook belangrijk om te peilen hoe je huidige werknemers over je organisatie denken. Zijn ze blij dat ze bij je werken? Mooi zo! Want zij zijn de ambassadeurs van je organisatie. Door naar al deze onderdelen te kijken krijgen we inzicht en bouwen we een goed doordachte strategie.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

​​

Van strategie naar campagne...

Staat de strategie, dan vertalen we dit naar een creatief campagneconcept. Hierbij zorgen we ervoor dat potentiële werknemers zich aangesproken zullen voelen om bij jouw bedrijf te komen werken. Vervolgens toetsen we het concept samen met jullie: klopt het idee? Geeft het jullie nieuwe energie? Prikkelt het, nodigt het uit, oftewel: kun je hiermee daadwerkelijk nieuwe medewerkers werven?

...tot communicatiemix.

Via welke media kun je je nieuwe medewerkers bereiken? Op welke social media kanalen zijn ze actief? Kan een wervingswebsite helpen om nieuwe medewerkers kennis te laten maken met jouw organisatie? Of zijn print advertenties voldoende? In deze fase wordt het creatief campagneconcept uitgewerkt naar een sterke mediacampagne. Hierbij wordt een overzicht opgesteld aan de hand van de ‘employee-journey’ en geven wij advies over de meest impactvolle samenstelling van de communicatiemix.

Jouw employer branding versterken?

Samen zorgen we ervoor dat niemand om jouw bedrijf heen kan! 

Call to action button naar contactformulier

 

“You don’t create culture,

you just name what you already have”